Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.02/02.0022
Délka trvání: 18.2. 2010 - 30. 6. 2012
Seznámení s projektem
- Projekt:
ŠVP je napsán, a co dál, aneb, změnou forem a metod práce k rozvoji klíčových kompetencí – základní informace o projektu (filosofie projektu, doba trvání, náklady projektu 2 754 388 Kč) - Cíl projektu:
Cílem projektu je změnit pojetí vzdělávání na naší základní škole a naučit se provádět sebehodnocení školy. ŠVP jsme napsali, a i když určitě nastal ve vzdělávání žáků určitý pokrok, stále se nám nedaří myšlenky ŠVP naplnit, tedy od frontální výuky k individualisované výuce, od výkladu učitele k činnosti žáků, od individuální práce žáka k práci týmové, od vyčleňování k inklusi (rovné příležitosti..), jinak řečeno, využívat při výuce žáků takových metod a forem vzdělávání, které vedou k aktivní účasti žáků na vyučovacím procesu, které vedou k naplňování klíčových kompetencí, tedy dovedností pro život a spojených se životem, a zároveň takových metod učení, které motivují žáky k nezbytnému celoživotnímu vzdělávání, jako základnímu předpokladu k uplatnění na trhu práce. Projekt tedy urychlí potřebnou změnu ve způsobu práce učitelů, popsanou výše a to tím, že učitelé budou pracovat na změnách plánovitě a tedy efektivněji a zároveň intenzivněji, protože budou pro změny více motivováni. - Klíčové aktivity:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti aktivizujících metod práce (individuální vzdělávání učitelů, skupinové vzdělávání učitelů, výjezdní zasedání celého sboru
- Tvorba vlastních evaluační nástrojů, zapojení všech pedagogických pracovníků do sebehodnocení školy. Evaluace provedená firmou DAP, testování žáků v projektech SCIO, KALIBRO)
- Tvorba portfolia „Příprav na vyučovací hodinu“, s důrazem na aktivizaci žáků při vyučování a s využitím interaktivní tabule. Učitelé tvoří další výukové materiály se zaměřením na aktivitu a činnost žáků (pracovní listy, testy, prověrky, dotazníky, portfolia, hodnotící a sebehodnotící listy pro žáky, vlastní, pomůcky,….. – jejich ověření v hodině).
Projekty: Týden deváťáků, jednodenní projekty celoškolní, Les ve škole, škola v lese, další projekty, nácvik divadelního představení…… - Posílení výuky informačních a komunikačních technologi v předmětech ve výuce 1. i 2. stupně. Široké využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce, s rozšířením o práci s interaktivní tabulí, tvorba různých aktivizujících materiálů, případné zařazení předmětu Digitální technologie mezi volitelné předměty (podle zájmu žáků).
- Posílení výuky cizího jazyka, zejména se zaměřením na využití informačních a komunikačních technologií (interaktivní tabule, internet,výukové programy). Posílení výuky cizího jazyka na 1. stupni ZŠ formou prolínání do ostatních předmětů. Tvorba různých aktivizujících výukových materiálů. Spolupráce se spádovými školami z hlediska návaznosti výuky cizích jazyků. Další vzdělávání učitelů. Nabídka více cizích jazyků jako volitelného předmětu (Fr,Rj,Šj).
- Monitorovací indikátory:
- Monitorovací indikátor č.1 „Závěrečná zpráva – Sebehodnocení školy za období 2009 – 2011“. Učitelé tvoří vlastní hodnotící nástroje. Dodají podklady pro zpracování závěrečné zprávy po předmětových komisích.
- Monitorovací indikátor č.2 „Portfolio příprav na vyučovací hodiny“. Přípravy budou zaměřeny na aktivizující metody výuky, tedy projektové vyučování, skupinovou práci, dramatizaci, činnostní učení, využití výpočetní techniky, moderních interaktivních prostředků, divadelní představení, projektové dny….
- Monitorovací indikátor č.3 „Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání“
- Monitorovací indikátor č.4 „Počet podpořených osob – celkem žáků, prostřednictvím „modernizované“ výuky
- Rozpočet projektu:
- Osobní náklady – 1 076 000 Kč
- Cestovní náhrady – 187 000 Kč (cestovné, stravné, ubytování)
- Zařízení a pomůcky – 688 000 Kč, z toho interaktivní tabule 250 000 Kč
- Místní kancelář – 220 000 Kč ( spotřební materiál,papíry, tonery, telefon…)
- Nákup služeb – 442 000 Kč ( vnitřní evaluace školy DAP, kursovné-vzdělávání učitelů, testy SCIO,
- Stavební úpravy – 70 000 Kč (stupínky k IT)
- Náklady plynoucí za smlouvy – 70 000 Kč ( publicita, bankovní poplatky)
Realizační tým
Hlavní manažer: Mgr. Zdeněk Burýšek
Asistent manažera: Mgr. Radek Kratochvil
Ekonomický manažer: Blanka Hégrová
Pracovní týmy:
Tým: | Vedoucí týmu: | Složení týmu: |
1.stupeň ZŠ | Pavla Nesnídalová | Olga Tejkalová |
12 členů | Dagmar Ryzí | |
Klíčové aktivity: č.1. Vzdělávání pedagogických pracovníků, č.2. Tvorba vlastních evaluační nástrojů, č.3. Tvorba portfolia „Příprav na vyučovací hodinu“, č.4. Posílení výuky informačních a komunikačních technologií, č.5. Posílení výuky cizího jazyka. |
Jana Rozprýmová | |
Marie Pernicová | ||
Vladimíra Filová | ||
Zuzana Koláčková | ||
Jana Šamšulová | ||
Alena Orlická | ||
Irena Ševčíková | ||
Alena Doskočilová | ||
Alena Stejskalová | ||
Tým: | Vedoucí týmu: | Složení týmu: |
Čj, Aj, Nj, D, Z, Vv,Hv | Lea Máslová | Vanda Ošlejšková |
12 členů | Ludmila Zemánková | |
Klíčové aktivity: č.1. Vzdělávání pedagogických pracovníků, č.2. Tvorba vlastních evaluační nástrojů, č.3. Tvorba portfolia „Příprav na vyučovací hodinu“, č.4. Posílení výuky informačních a komunikačních technologií, č.5. Posílení výuky cizího jazyka. |
Dagmar Zárubová | |
Simona Kyánková | ||
Martina Čumová | ||
Radana Bresserová | ||
Martina Všianská | ||
Jana Odehnalová | ||
František Paděra | ||
Pavel Tejkal | ||
Lucie Nedomová | ||
Tým: | Vedoucí týmu: | Složení týmu: |
M, Př,F,Ch,Inf, Pč | Hana Tesařová | Hana Vaňková |
12 členů | Eva Sedláková | |
Klíčové aktivity: č.1. Vzdělávání pedagogických pracovníků, č.2. Tvorba vlastních evaluační nástrojů, č.3. Tvorba portfolia „Příprav na vyučovací hodinu“, č.4. Posílení výuky informačních a komunikačních technologií. |
Lýdie Štěpánková | |
Marie Horbasová | ||
Stanislav Sedláček | ||
Eva Požárová | ||
Bohumila Marečková | ||
Eva Marvanová | ||
Karel Horbas | ||
Radek Kratochvil | ||
Zdeněk Burýšek |