Tak jako loni, ani letos Martin na bílém koni nepřijel. Abychom si připomněli tento symbol příchodu zimy a dozvěděli se, kdo byl svatý Martin a čím se vyznamenal, věnovali jsme se ve výuce tomuto tématu.

Společně jsme na začátku projektu zhlédli legendu o Martinovi, kde se děti dozvěděly, kdo Martin byl a čím se proslavil. V matematice jsme řešili slovní úlohy, kde hlavní roli hrály husy, počítali jsme logické úlohy, kdy jsme místo atributů patřících k Martinovi dosazovali čísla a počítali příklady. Věděli jste, že kromě hus, jedním ze symbolů je plášť? Symbolizuje štědrost a soucit, když Martin svůj plášť dal žebrákovi, aby se zahřál. Povídali jsme si tak o tom, jak můžeme někomu pomáhat, jak můžeme pomáhat už nyní, jako děti nebo jak mohou pomáhat dospělí. V ČJ jsme pátráním v textech o Martinovi, objevili několik pranostik, které jsme si vysvětlili. Na závěr jsme namalovali hejno hus a ve skupinkách vymalovali Martinova koně. Práce na koni nebyla vůbec lehká, paní učitelka koně rozstříhala, vytvořila skupiny, které se musely domluvit na barvách a práci, aby po složení koně nešlo poznat z kolika kusů je namalovaný. Na fotografiích sami můžete posoudit, jak se nám práce povedla.

Projekt jsme končili s přáním, aby příští rok svatý Martin na svůj svátek opravdu dorazil na svém bílém koni.

Mgr. Monika Odehnalová, třídní učitelka 2.C

Fotogalerie